Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

TJa daar zijn we weer. We hebben in het hotel waar we nu 2 nachten zijn, gratis WIFI, dus daar profiteren we dan ook maar meteen van. Dat kon de komende dagen wel eens minder zijn, en dus wat lastiger om een berichtje achter te laten. Schreef ik gisteren nog dat wij wilde plannen hadden, nu kan ik melden dat een paar daarvan ook gerealiseerd zijn. Vanochtend eerst hebben we een reservering gedaan op de Shotover Jet. Een speedboot die soms 85 km per uur vaart door hele smalle kloven. Heel gaaf, maar omdat hij ook geregeld een 360 graden rondje maakte, waren we redelijk nat. Het was hoe dan ook een prachtige ervaring. We hebben na afloop een DVD'tje gekocht met daarop de beelden van onze tocht. Mooi aandenken. Vanmiddag werd het nog spectaculairder, tenminste voor Michael. Ik geloof dat het Bungy jumpen in Queenstown is uitgevonden, en precies op die plaats wilde hij het ook een keer proberen. Zo gezegd zo gedaan, alleen was de film die we maakte mislukt. Verkeerde knopje ingedrukt. Gelukkig zijn er uiterst professionele films en foto's gemaakt die een prachtige weergave zijn van deze Daredevil. Het laatste plan was met de kabellift naar boven de berg op, om daar met de "luge" te racen. Vergelijkbaar met een rodelbaan maar dan zonder "glijgoot". Helaas ging de lift vandaag maar tot 17.00 uur en dat was ons te kort voor een ritje naar boven. Zonde geld voor een half uurtje. Nu zitten we weer op het balkon met uitzicht over het meer. Het waait flink maar de temperatuur is zeer aangenaam. Amy krijgt zo direct haar eten, en daarna gaan we weer lopend naar Queenstown om wat te eten. Morgen zit onze tijd er hier al weer op en gaan we weer door naar Franz Josef, een flinke rit. Eindbestemming daarna is Nelson waar we weer 2 nachten zullen blijven, maar dan loopt het alweer een beetje tegen het einde op het Zuidereiland. Niet aan denken dus nog maar en even nagenieten van een prachtige dag in een plaats waar veel te veel gebeurd wat leuk is om te doen.

• 09 December 2014 - 20:08

Tine Bos:

Wat geweldig, durf hoor, Hans heb jij ook gebungeejump????? Nou als dat zo is, diep respect!!! Jullie hebben in korte tijd al veel gedaan zeg! In de chat aan tineke vroeg ik nog hoe het weer was, hoe het is om links te rijden, hoe Amy gaat? Nou tot de volgende mail he, vind het zo leuk om het op deze manier het te doen, veel plezier nog en vooral groetjes aan de rest! Doeiiiiiii

• 09 December 2014 - 20:29

Astrid:

Hallo allemaal wat een belevenissen geweldig en dan te bedenken dat dit nog maar het begin is...erg leuk om jullie zo te volgen!! Heeel veel knuffels xxx

• 10 December 2014 - 12:25

Dirk Jan Bos:

Heel leuk Hans die reisverslagen , ik lees dat jullie allemaal spannende dingen doen, dat is leuk en genieten natuurlijk, jullie zijn in een prachtige omgeving wat is het daar mooi!
    Nou jullie vervelen je in ieder geval niet ! Veel plezier nog, en ik lees wel weer wat meer in je volgende reisverslag!

• 10 December 2014 - 13:08

Ed :

Wat een mooie verhalen en een intensieve reis. Hans, deze activiteiten ontplooi je alleen het laatste kwartier bij Tacoyo. Geniet ervan. Jullie hebben er lang genoeg op moeten waCHTEN.

• 11 December 2014 - 11:34

Peter En Nell:

Geweldig, en helemaal die Bungeesprong van Mike. Wat een belevenis. Zou graag willen weten wat er in hem omging toen hij voetje voor voetje naar de sprong in de afgrond liep.Geniet verder van dit geweldige avontuur. Slaap lekker en geniet van het mooie weer. Hier waai je uit je hemd. Sinds wij hier zijn, heeft het voor mijn gevoel alleen maar geregend.