Het wil nog niet zomeren - Reisverslag uit Kenepuru Head, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Het wil nog niet zomeren - Reisverslag uit Kenepuru Head, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Het wil nog niet zomeren

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kenepuru Head

Schreef ik gisteren nog dat we een prachtige dag aan het strand doorgebracht hadden, vandaag zitten we weer in de regen en is het niet warmer dan 16 graden met een koude wind vanuit zee. Vanochtend zijn we vertrokken vanuit Nelson via een prachtige maar o zo bochtige route naar Picton. Schreef ik in het vorige verslag nog dat we een weg bereden hadden waarvan het langste stuk rechte weg ongeveer 100 meter was, vandaag zat er nagenoeg geen recht stuk in. Bij vertrek was het weer nog niet zo onaangenaam en konden we nog in T shirt over straat. Onderweg hebben we op deze relatief korte rit, al de eerste regen gehad, en toen we aankwamen in Picton was het ronduit koud. We hebben dan ook de truien en de jassen maar weer uit de koffers gehaald. Hier moesten wij ook de auto weer inleveren die ons de afgelopen week weer het eiland rondgebracht heeft. Het laatste stuk naar ons hotel hebben we afgelegd met de watertaxi, die in ongeveer 20 minuten naar de overkant van het fjord gevaren is en ons, net als 7 jaar geleden, afgezet heeft bij een steiger. Vandaar werden we opgehaald met een busje van het hotel. Na een flinke lunch (BLT sandwich), zitten we nu even op de kamer met de kachel aan. Heel jammer want we hebben een mooi balkon met een fantastisch uitzicht over de Kenepuru Sound. Voor vandaag weer genoeg gereisd en voor morgen hebben we nog geen plannen. Misschien een dagje helemaal niets doen in deze prachtige omgeving

• 13 December 2014 - 08:39

Margreet:

heel erg leuk om de verslagen te lezen en foto's te bekijken. het weer mag dan af en toe niet meezitten maar jullie hebben al veel gezien en gereisd (hoeveel km inmiddels?).
    we zijn benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat, dus we blijven jullie volgen.
    veel groetjes, Margreet en Ron.

• 13 December 2014 - 09:08

Van Geelen Uit Leeuwarden:

Troost je, het wil hier ook nog niet echt zomeren en die 16 graden is zo vervelend nog niet. Mooie verhalen over jullie belevenissen! Vooral doooorgan!

• 13 December 2014 - 09:32

Peter En Nell:

Jammer van het weer het blijft altijd een thema. Maar zoals uit de woorden van mijnheer van Geelen op te maken is, willen jullie hier nu ook even niet zijn. Dus ik zou hopen, dat jullie de dag, onze nacht rustig doorgebracht hebben, zodat alle ervaringen van de eerste week zich even kunnen settelen. Wij blijven jullie volgen en verheugen ons al op het volgende verhaal.
    Een goede nacht, heel veel dikke knuffels

• 13 December 2014 - 09:36

Peter En Nell:

Overigens wil ik nog vermelden dat de foto's weer prachtig zijn. Dank jullie wel daarvoor.

• 13 December 2014 - 10:03

Aldert En Ada:

Lekker even een dagje rust kan echt geen kwaad.
    Zegt opoe.

Liefs Ada en Aldert.

• 13 December 2014 - 13:08

Astrid:

hallo lieverds,

wat een fantastische plek is het ook weer waar jullie nu zitten.
    en een pluim voor jou hans je beschrijft alles zo mooi dat ik bijna het gevoel heb dicht bij te zijn!
    fantastisch dat jullie dit met elkaar mogen delen heel bijzonder!
    nou voor ik te emotioneel wordt zeg ik hierbij gedag en tot het volgend verslag ik kijk er weer enorm naar uit...

heeeeeeeel veel liefs en kusjes voor jullie allemaal en een vette dikke knuffel aan Amy xxx