Ons tweede huis - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Ons tweede huis - Reisverslag uit Levin, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Ons tweede huis

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Levin

Ik geloof dat ik het vorige verslag geëindigd ben in de Marlbourough Sounds met ons prachtige uitzicht over het water. Vanuit het Portadge hotel zijn we om kwart over negen weer met een busje van het hotel opgehaald en ongeveer 2 km verder, aan de andere kant van de berg, afgezet bij de aanlegsteiger van de watertaxi. Vervolgens zijn we met een "privé boot" groot genoeg voor 30 man teruggevaren naar Picton. Amy vond dit toch wel een bijzondere ervaring en zat enige tijd heel stil op het bagage kussen zich af te vragen wat er nu eigenlijk gebeurde. Vanaf de aanlegsteiger moesten we vervolgens nog een paar honderd meter lopen om aan boord te gaan van de ferry naar Wellington. Het weer was prachtig en het was een genot om voorop de plecht te staan en te genieten van het prachtige uitzicht over wat de wildste wateren ter wereld kunnen zijn. Gelukkig vandaag niet al was de deining goed voelbaar. Aangezien we een plekje dicht bij een "speeltuintje" aan boord hadden wilde Amy de slaap niet erg vatten. Een wandeling in de buggy deed wonderen en ze heeft het grootste deel van de ruim 3 uur durende reis in dromenland doorgebracht. Bij aankomst in Wellington werden we aan het einde van de loopplank begroet door Alex en Barry, die voor de gelegenheid voozien waren van Nederlandse vlag en klompen en een bord omhoog hielden met " Welkom familie Onrust". Het weerzien was voor ons alsof we nooit weggeweest waren. Ook tussen Michael en Alex en Barry klikte het gelijk en Michael's bezorgdheid dat hij moeite zou hebben om te communiceren was direct verdwenen. Alex spreekt nog altijd een beetje Nederlands en Barry praat heel rustig en duidelijk, zodat Michael al direct zijn talenkennis liet blijken. Nadat we ingecheckt hadden zijn we naar de productie maatschappij gereden waar alle Lord of the Rings films zijn voorzien van de special effects, kleding en wapens. Weka productions, bleek voor vele andere films de effects gedaan de hebben, zoals the Last Samurai, Kuifje, Avatar, King Kong en vele andere. Het was een leerzame middag. 'S avonds heerlijk gegeten in een restaurant in de haven van Wellington. Na nog een drankje in de bar van het hotel, Alex en Barry hadden hier ook een overnachting geboekt, voldaan gaan slapen. Vanochtend zijn Barry. Michael en ik naar de Hobbit deel 3 geweest, in het officiële theater waar ook de wereldpremières van de series plaatsgevonden hebben. Michael zat op de stoel van Liv Tyler. Er stond een plaatje op zijn stoel. Na de film zijn we naar Levin gereden na natuurlijk eerst onderweg een Hokey Pokey ijsje gescoord te hebben. Bij aankomst was ook Jodi, hun dochter die ook een keer bij ons geweest is, aanwezig en hebben we 's avonds heerlijk gebarbecued. Amy vermaakte zich uitstekend met hun kinderen en heeft een heerlijke middag gehad. Bij de klok in de stad stond bij binnenkomst dat de temperatuur naar 30 graden gestegen was. Nu is het even over achten 's avonds zit ik in de tuin dit verslag te schrijven en koelt het een beetje af. Het was een prachtige dag om zeker bij te schrijven in onze kronieken. Tijdens het eten werden we nog verrast met wat kleine cadeautjes als vroege kerstmis. Het was prachtig vandaag. Morgen vertrekken wij weer en het zal ons zoals gewoonlijk wel weer zwaar vallen, niet wetende wanneer het volgende weerzien is.

• 16 December 2014 - 08:48

Tine Bos:

Wat een leuk welkom zeg, met vlag en klompen, fantastisch, en weer veel gezien en dan die 30 graden, begin nu wel een beetje jaloers te worden!!!!!!! Hier alles ok, tot de volgende mail! Groetjes aan iedereen!!!!

• 16 December 2014 - 08:55

Afra:

Hoi allemaal!
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie! Lekker genieten van mooi en niet zo mooi weer!
    Maar dat mag de pret niet drukken

• 16 December 2014 - 13:38

Peter En Nell:

Wat een verrassing en wat een welkom!!! En dan ook nog een Heinekenschort tijdens de barbecue;;))
    Hollandser gaat niet. Tja, dan vervroegd Kerstmis vieren in de tuin met korte broek en T-Shirt.
    Mij ontbreekt eerlijk gezegd de fantasie.
    Wel kan ik mij, oh zo goed, voorstellen hoe moeilijk het is afscheid te nemen.
    Dat heb ik ook iedere keer bij jullie, Broertje.
    Het is ook zo fijn om te lezen, dat Amy het zo goed doet. Jullie passen zo goed in dat beeld van dit landschap.
    Wij wensen nog een paar uurtjes goede nachtrust en morgen een vervolg van jullie avonturen.
    Knuffels