Het kan vriezen het kan dooien - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Het kan vriezen het kan dooien - Reisverslag uit Pauanui, Nieuw Zeeland van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Het kan vriezen het kan dooien

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Pauanui

Ons vertrek uit Rotorua werd, ondanks de weersverwachting, toch met een flets zonnetje begonnen. Nadat we de stad nog even door gereden waren, wat herinneringen ophalen aan 7 jaar geleden, was onze bestemming Hobbiton, ook wel bekend als de Gouw uit de Lord of the Rings en de Hobbit films. Zeven jaar geleden waren wij hier ook geweest maar naar zeggen was inmiddels alles weer in de oude staat hersteld en zou het de volledige filmset moeten zijn. Inmiddels was het zonnetje wat duidelijker gaan schijnen en was de temperatuur toch weer opgelopen naar rond de 25 graden met een hoge luchtvochtigheid. Met andere woorden het was benauwd. De trip was geweldig, zeker voor de liefhebber. Het dorp stond er inderdaad in vol ornaat bij en de rondleiding van bijna 2 uur was het geld meer dan waard. We hebben een heleboel foto's gemaakt maar die zal ik later aan het bestand toevoegen als we een wat betere internet verbinding hebben. Daarna zijn we doorgereden naar Pauanui, een klein dorpje aan de zee in de Coromandel. Hier hebben we een appartementje, zodat we de afgelopen 2 dagen 's avonds zelf wat gemaakt hebben als avondeten. Ook het ontbijt bestond een keer niet uit scambelled eggs, maar uit een gebakken eitje. Vandaag zijn we naar de Hot Water Beaches gereden. Hier bevind zich een stuk op het strand waar, als je een kuil graaft, het water heet naar boven komt. Helaas, zo vertelde een plaatselijke bewoner, is bij een storm 3 weken geleden zoveel zand van het strand weggeslagen dat het graven van een kuil niet zou lukken. De plek is alleen te bereiken bij laag water en het strand was te laag geworden om boven water te blijven. Wel hebben we met onze voeten op het zand kunnen voelen dat het heel erg warm is.. Op sommige plekken brandde je echt te voeten. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. Het weer was in geleidelijk weer slechter geworden, terwijl de temperatuur aangenaam bleef. Een dagje weinig doen is ook niet erg. Vanochtend Marciano nog even gebeld om hem wat advies te geven bij aankomst in Dubai, want dat komt nu ook heel dichtbij. Morgen vertrekken we voor een flinke rit naar onze laatste bestemming, The Bay of Islands. Daar willen we kijken of we met dolfijnen kunnen zwemmen, dus een beetje lekker weer zou wel prettig zijn. Wordt dus weer vervolgd, en ik hoop dat we een goede internetconnectie kunnen maken zodat we flink wat foto's kunnen plaatsen. Ik denk dat de teller van Michael en mijzelf al dicht bij de 1.000 staat.

• 20 December 2014 - 09:45

Peter En Nell:

Dat is wel even een andere regebui als hier, die jij op FB laat zien.
    Hier nog steeds veel wind. Gisteren bij Lies en Nico geweest. Het was een hele mooie ceremonie en aansluitend, gezellig met een klein gezelschap, een buffet en heerlijk glas wijn genoten. Jullie voor strakjes slaap lekker, bij ons begint de dag. Heel veel plezier met het hopelijk zien van de dolfijnen.

• 20 December 2014 - 11:00

Aldert En Ada:

Jullie schrijven leuke verslagen. Gisteren nog even alle foto's bekeken en ons afgevraagd hoe nou eigenlijk de familierelatie is. Veel plezier verder en goede reizen.

• 22 December 2014 - 19:22

Ron K.:

Leuk lezen dat het allemaal goed gaat met jullie! Veel plezier met Flipper in de Bay of Islands. Daar kom je Mb tekort als ik de plaatjes opzoek. Prachtig hoor. Nog heel veel mooie dagen down under. Groeten.