Gooday Mate - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Gooday Mate - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Gooday Mate

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 December 2014 | Australië, Noosa Heads

We zijn weer even uit de lucht geweest met onze reisbelevenissen en zitten nu, als ik dit schrijf, in Noosa Head in Australie. Maar eerst terug naar Auckland, waar we na een korte nacht, al om kwart over drie naast ons bed stonden om nog te kunnen uitchecken en de pendelbus van half vijf te kunnen nemen naar het vliegveld. Om 6.45 stond onze vlucht met Jetconnect (Quantas) naar Brisbane gepland. We hadden inmiddels al meerdere keren contact gehad met Marcianlo en wisten dat hij ook veilig onderweg was. Het grappigste was nog dat wij nog in de Bay of Islands aan het ontbijt zaten en Marc al op Schiphol op het vliegtuig stapte, en wij 's morgens voor dat wij naar het vliegveld gingen met hem konden appen terwijl hij onderweg was.
Na ingecheckt te hebben en de immigratie en bagagecontrole doorstaan te hebben, gingen we op weg naar het vliegtuig. Tineke's handbagage werd voor de tweede keer aan een nauwkeurige inspectie onderworpen, op verdenking van verdovende middelen. Dat gaat precies met zo'n apparaatje als bij border security gebruikt wordt. Beide keren mocht ze gewoon door gelukkig. Na een 3 uur durende vlucht, landden we precies 3 uur vroeger in tijd in Brisbane, zodat het leek alsof de tijd had stilgestaan. Marciano was al drie kwartier eerder aangekomen e had, tegen de verwachting in, nauwelijks geslapen op zijn vlucht. Ondanks dat, voelde iedereen zich redelijk wakker en opgewekt, zodat we, na het ophalen van de auto, het hotel opgezocht hebben. Gelukkig was de kamer al direct beschikbaar zodat we de rest van de dag optimaal hebben kunnen gebruiken om Brisbane in de te gaan. Toch ging bij de meeste van ons rond een uur of drie het licht een beetje uit, zodat we bijna allemaal nog even geslapen hebben. Marciano heeft zijn tijd een beetje ingehaald en is blijven slapen, terwijl Michael last van een virusje kreeg en misselijk wakker werd. Ondanks dat hij nog wel mee gegaan is om 's avonds iets te eten, werd hij toch ziek na terugkomst. Waar wij geen rekening mee gehouden hadden was dat dit deel van de wereld kerstavond viert, ondanks dat wij er geen idee van hadden. Met andere woorden bijna alles was gesloten. Uiteindelijk toch nog een eetschuur gevonden, waar we een Fish & Chips hebben kunnen scoren. Op de terugweg zagen wij nog dat er een prachtige lichtshow werd opgevoerd tegen een van de grote oude gebouwen in het centrum. Prachtig om te zien. Vanochtend voelde Michael zich nog steeds niet helemaal in orde en was hij nog steeds misselijk, dus heeft Hans het rijden vandaag voor zijn rekening genomen. Het was maar150 km naar Noosa Haed, maar meerderen hadden bedacht om op eerste kerstdag richting de Sunshine Coast te rijden. Veel oponthoud dus. Toch kwamen wij rond 1 uur op de plaats van bestemming aan. Michael dook zijn bed nog in en wij hebben nog even rondgekeken in het dorpje, alhoewel bijna alle winkels gesloten waren. Later zijn Marciano, Annemiek, Amy en Hans nog naar het strand gegaan. Erg vreemd om bij ruim 30 graden in een zee die aanvoelt als een verwarmd zwembad de eerste kerstdag door te brengen. In ieder geval zit de tweede dag er op en hebben we prachtig warm weer gehad. De verwachting blijft warm maar geeft wel wat regen in het vooruitzicht. We zullen wel zien. Morgen naar Fraser Island voor 2 nachten. Dan mogen we de auto niet meenemen, dus dat wordt weer zeulen met alle bagage. We zullen merken hoe dat afloopt. Wordt vervolgd dus.

• 25 December 2014 - 11:21

Margreet Ron Rik En Anne:

merry christmas for you all! xxx

• 25 December 2014 - 11:31

Peter En Nell:

Heerlijk om weer op de hoogte te zijn van jullie belevenissen. Ik heb nog steeds een beetje problemen met het terugrekenen van de tijd.
    Het is hier 25.12 11.30 uur en bij jullie als wij het goed berekenen 25.12 21.30 uur. Jullie aan de wijn en wij aan de koffie. Bij ons was het vanmorgen nog noodweer, veel regen en wind maar nu schijnt de zon en er schijnt sneeuw in de lucht te zitten.
    Vanmiddag uitgenodigd bij K+J. Gisteren heel gezellig bij A+A samen geweest. Alhoewel Peter met een dikke bacterien in bed ligt.
    Voor jullie slaap lekker voor strakjes en een fijne verjaardag morgen.
    Heel veel dikke knuffels

• 25 December 2014 - 11:52

Cisca, Willem En Bianca:

Wat een mooie verhalen lees ik hier en wat genieten jullie er van. Vanuit een regenachtig Zaandam wensen wij jullie hele fijne kerstfagen toe, ook al is het kerstgevoel bij 30 graden wat minder hihi. Tineke, een hele fijne en mooie verjaardag morgen en wij nemen een borrel op jou.

• 25 December 2014 - 13:55

Eric:

het is weer geweldig om zo alle verslagen te volgen,er is inderdaad wat regen op komst bij jullie maar de temperatuur blijft wel lekker.hier komen ook weersveranderingen op komst.na kerst gaat de temperatuur hier naar om het vriespunt en vanaf zaterdag verandert nederland in een waar sneeuwparadijs en krijgen we een dik pak sneeuw.vanaf hier nog een vrolijke kerstgroet en voor morgen een gezellige verjaardag voor Tineke XXX

• 25 December 2014 - 14:00

Ada En Aldert:

Wij willen beslist niet de laatste zijn dus zijn we te vroeg met de de beste wensen vanwege je verjaardag Tineke. We hebben vandaag gezien dat het over twee uurtjes al morgen is, vandaar. Groeten aan iedereen.