Ticket to the tropics - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Ticket to the tropics - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Ticket to the tropics

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

31 December 2014 | Australië, Gladstone

Op dit moment is het oudejaarsavond om half tien 's avonds en zitten we buiten met nog een temperatuurtje van 30 plus en heb je het gevoel dat iedere slok water die je neemt direct weer via je poriën je lichaam verlaat. Het is heel lawaaierig in het hotel, omdat iedereen die niet naar het dorp is wel buiten zit en de alcohol hier en daar al aardig vloeit. Intussen hebben we Gladstone met de PPG store en Rockhampton achter ons gelaten. Beide bestemmingen waren qua ligging geen hoogtepunt al moet gezegd worden dat we de middag van ons verblijf in Rockhampton goed besteed hebben door, op advies van de receptie in Gladstone, naar Yeppoon te rijden. Dit is een kustplaats van niks maar met een goed bereikbaar strand. Daar hebben we een paar uurtjes vertoefd en zijn natuurlijk hier en daar weer aardig verbrand. Niet, of onvoldoende smeren met factor 50, wordt onmiddellijk afgestraft. Doordat we nog laat op de middag een lunch genoten hadden had niemand echt zin in avondeten dus dat hebben we voor de verandering een keer overgeslagen. Gisteren zijn we naar Airlie Beach gereden, waar we hoge verwachtingen van ons verblijf hadden, met Noosa, zo een gelijksoortige plaats, nog in ons hoofd. Helaas werd dit een beetje een teleurstelling. Het lijkt een beetje op een jongerencentrum, en is, naar onze begrippen, een beetje in gedateerde staat. Hier moeten we 2 nachten verblijven, dus hebben we besloten om de dag maar een van de Pinkstereilanden te bezoeken. Het daydream Island resort was een goede keus. We hebben heerlijk gezwommen in de prachtige zwembaden. Michael, Marciano en Annemiek hebben gesnorkeld, en s'middag hebben Marc en Mike nog een uurtje op de jetski geracet. Om 5 uur vertrok de Ferry weer terug naar het vasteland en hebben we in het dorp een Mc Donalds gescoord. Eigenlijk zijn we allemaal een beetje moe maar voldaan van de dag, maar doen we een poging om tot 12 uur vanavond wakker te blijven. Het zal een strijd worden, al zijn alle omgevingsgeluiden hard genoeg om nog niet in slaap te vallen. Iedereen in Nederland die deze verhalen leest wensen wij in ieder geval een heel goed en gezond nieuwjaar

• 31 December 2014 - 13:11

Van Geelen Uit Leeuwarden:

Ook voor jullie een goed en gezond nieuw jaar!

• 31 December 2014 - 13:15

Ada En Aldert:

Bij jullie is het zover, bij ons moeten we nog een dikke 10 uur wachten. De beste wensen voor allemaal en tot ziens.

• 31 December 2014 - 14:21

Margreet Ron Rik Anne:

Lieve Onrustjes (alle 6),

De allerbeste wensen voor 2015 en vooral gezondheid en liefde.
    New year kisses, 4 Kerkhoventjes.