De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu De laatste week is aangebroken - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

De laatste week is aangebroken

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

05 Januari 2015 | Australië, Port Douglas

Gisteren zijn wij aangekomen in Port Douglas, de voorlaatste bestemming van onze officiële rondreis. We zijn hier 2 nachten, voordat we morgen weer doorreizen naar onze meest noordelijke bestemming, Cape Tribulation, wat naar zeggen, midden in het tropisch regenwoud ligt. Vandaag hebben we voor het eerst sinds een paar dagen de zon weer eens gezien. Het heeft hier denk ik inmiddels bijna 3 dagen aaneengesloten geregend (wat niet zo vreemd is voor de "wet tropics"), al was de temperatuur al die tijd gewoon rond de 30 graden. Of het regent of niet maakt hier niet veel uit, alleen de vergezichten en de kleur van de zee veranderd, dus vanuit dat oogpunt is het wel jammer. Vandaag hebben Tineke en ik een luie dag. We hebben hier 24 uur internet verbinding (hoewel traag) en die gebruik ik om bij de reisverslagen foto's toe te voegen. Mochten jullie geïnteresseerd zijn dan moeten jullie even wat verslagen terugkijken. Michael, Annemiek en Marciano zijn naar een iets noordelijk gelegen punt gereden waar de jongens een quad tocht gaan maken en Annemiek 2 uurtjes wil gaan paardrijden door het regenwoud. Alles natuurlijk onder leiding van een gids, want verdwalen in deze bossen is denk ik geen probleem. Wij hebben de oppas op Amy, die nu lekker ligt te slapen. Straks, als ze weer wakker is, gaan we denk ik nog wel even zwemmen in het zwembad dat bij het park hoort. We zitten nu net te ver van het strand af om er lopend naar toe te gaan. Gisteren op de weg hier naar toe, zijn we nog 2 keer van Highway 1 af geslagen voor een bezoekje aan een prachtige waterval, waar ze ook aan het wildwatervaren waren en een bijzondere plek met enorme keien die in een riviertje lagen. De naam is mij helaas ontschoten, zoals de vele plaatsnamen hier die soms bijna niet uit te spreken zijn, en heel veel klinkers bevatten. Dat zal wel iets met de Aboriginals te maken hebben. We zitten hier in 2 ruime appartementen, wij met 1 slaapkamer en M.A.M. met zelfs 2 slaapkamers. Na de ervaringen in Club Corcodile in Airlie Beach hebben we iedere keer een beetje "angst" waar we terecht zullen komen maar ik denk dat het nu verder wel goed komt. Het zal een uitzondering op de regel geweest zijn. Vanochtend hebben we de huur van de auto met nog een dag verlengd. Gisteren, onderweg naar Port Douglas reden we door Cairns en langs het vliegveld, en kwamen we er achter dat de afstand van het vliegveld naar onze laatste bestemming op Trinity Beach, toch wel dusdanig was dat de taxikosten aardig zouden oplopen. Het leek ons makkelijker en goedkoper om te kijken of de auto pas op de vertrekdag ingeleverd kon worden zodat we gewoon op eigen gelegenheid naar het vliegveld kunnen rijden met alle bagage die tenminste in een auto past. Ook was het voor vandaag het plan om te gaan snorkelen op het Great Barrier Reef, maar helaas was de boot volgeboekt en is dit verschoven naar ons latere verblijf bij Cairns in de buurt, zodat we de auto daar ook nog even nodig hebben. Hierdoor moeten we wel vroeg op de luchthaven zijn, omdat de auto vóór 9.00 uur 's morgens ingeleverd moet worden. Ons vertrek staat gepland om 12..45 uur, zodat we waarschijnlijk op de luchthaven gaan ontbijten. Vanochtend heb ik ook nog even ingecheckt bij de receptie omdat we gisteren, op zondag, na sluitingstijd binnen kwamen. De sleutel e.d. hingen in gesloten enveloppen aan de deur met het verzoek om op maandagmorgen nog even terug te komen. Op de terugweg naar het appartement viel het me op dat de vogels in de bomen aan de overkant van de straat zoveel kabaal maakte. Ik dacht te zien dat dit kwam omdat er een aantal grote vogels (ik dacht aan grote roofvogels) boven de bomen vlogen die het op de kleinere voorzien hadden. Toen ik echter wat dichterbij kwam zag ik tot mijn eigen verbazing dat de roofvogels hele grote vleermuizen waren. Ik heb ze van die omvang nog nooit eerder gezien en ook wist ik niet dat ze gewoon overdag op jacht zijn. Na de jachtpartij gingen ze gewoon ondersteboven aan een tak van een boom hangen. Het was bijna om bang van te worden. Ik zal een paar foto's bij plakken om een idee te geven. Ik ben er denk ik voor vandaag wel weer doorheen. Ik weet niet of we in Cape Tribulation WIFI hebben, dus het kan zijn dat het laatste verslagje uit Trinity Beach komt. We zullen het wel weer zien.

  • 05 Januari 2015 - 09:56

    Dirk-Jan Bos:

    Nou Hans dat was weer een heel verhaal, maar leuk om te lezen en zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen . Ik hoop dat jullie in deze laatste week nog lekker van het mooie land en het zonnetje kunnen genieten.

  • 05 Januari 2015 - 10:00

    Peter En Nell:

    Tja, inderdaad is de laatste week aangebroken. Het zal vreemd zijn om weer in de eigen omgeving te vertoeven. 's Morgens weer je broodje te smeren met het licht aan.
    Maar jullie hebben nog een paar dagen tegoed en kunnen terugkijken op geweldige belevenissen. Dit kan niemand jullie ooit meer afnemen. Thuis wacht natuurlijk ook nog veel werk met het bekijken van die hoeveel zijn het nu foto's? Maar ok, dat is alleen maar leuk plus het feit dat jullie met z'n vijven heel veel herinneringen kunnen ophalen. Wat de één niet weet, kan de ander aanvullen.
    Wij wensen jullie een goede nacht en nog een paar mooie, laatste dagen.
    Wij sturen heel veel lieve groetjes Down.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Hans

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6964

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 09 Januari 2015

The family Down Under

Landen bezocht: