Hot, Hotter, Hottest - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu Hot, Hotter, Hottest - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Hans Onrust - WaarBenJij.nu

Hot, Hotter, Hottest

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

28 December 2014 | Australië, Gladstone

Gisteren had ik weer een update gemaakt op de site, maar vanmiddag kwam ik tot de conclusie dat hij niet goed doorgekomen is. Vandaar dus maar een tweede poging. Begon ik het verslag gisteren dat ik op het terras van de kamer op Fraser Island zat, inmiddels is dat het terras van ons appartement in Gladstone. Een wereld van verschil tussen de toeristische drukte van het hotel daar en het absolute uitgestorvene van het stadje hier. Ik denk dat ik zelden op een plek geweest ben die zo stedelijk was, maar waar werkelijk niets te beleven is en het ook lijkt of de bewoners van de aardbodem verdwenen zijn. Wellicht door de brugdagen tussen Kerst en het weekend, in een grote vakantie periode. Ons uitzicht op de haven is ook onvergelijkbaar met de Bush van Fraser Island. Maar laten we niet klagen, het weer is nog steeds prachtig, met wel wat bewolking nu en af en toe een bui, maar nog steeds bij tropische temperaturen. Terug nog even naar Noosa Heads, waar we na het ontbijt, vertrokken zijn. De afstand was net aan 200 km,over goede doorgaande wegen dus we waren ruim op tijd in River Heads, waar we moesten inchecken voor de Ferry en voor ons hotel. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en er is maar een manier om er te komen en dat is met de genoemde Ferry. Er mogen wel auto's op het eiland maar alleen 4 wheel drives, dus wij moesten onze auto achterlaten. Met een bus werden we naar de opstapplaats gebracht en na een kleine drie kwartier varen legden wij aan bij het hotel. Na onze sleutel opgehaald te hebben, hebben we de rest van de middag bij het zwembad gezeten met een toost op Tineke's verjaardag en hebben Marciano en Annemiek met Amy nog gezwommen. Michael voelde zich nog steeds niet helemaal opgeknapt. Voor vertrek uit Noosa hebben we in de plaatselijke apotheek nog een middeltje tegen overgeven gehaald, dat prima werkte, maar ook wel wat duf maakte, dus hij heeft het grootste deel van de dag geslapen. Het idee de volgende dag was om een 4 wheel drive te huren, maar daar bleek dusdanig veel animo voor te zijn dat we over drie dagen aan de beurt zouden zijn. Helaas dus. De dag werd verder doorgebracht met lekker luieren aan het hele kleine strandje (het was vloed) en dobberen in het zwembad. 's avonds hebben we nog heerlijk gegeten in het restaurant. Vanochtend moesten we al weer vroeg uit de veren omdat we al om 7.45 met de Ferry opgehaald werden. Ondanks dat Michael zich aanmerkelijk beter voelde, heeft Hans nogmaals het chauffeurswerkzaamheden voor zijn rekening genomen en zijn we in een kleine 3 uur naar Gladstone gereden. Deze plaats zal niet de boeken in gaan als een hoogtepunt van onze reis, maar we gaan er van uit dat we daarvan al wat achter de rug hebben, maar zeker ook nog wel het e.e.a. voor de boeg. Volgende keer weer verder met onze belevenissen dus.

• 28 December 2014 - 13:07

Ada:

Hans, wat kun jij toch leuk schrijven.